داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار مدرس، بین آفتاب56و58

راه های ارتباطی

011-44246411

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

چک لیست ایجاد پرسونای مخاطب

بلاگ
چک لیست ایجاد پرسونای مخاطب
7 خرداد ۱۴۰۳

شناخت و درک صحیح از پرسونای مخاطب می‌تواند به شما در تولید محتوایی که واقعاً جذاب و مفید برای آنها باشد، کمک کند و این باعث افزایش موفقیت و تأثیرگذاری محتوای شما خواهد شد..

چک لیست طراحی سایت فروشگاهی<

پیشنهاد می کنیم حتماً این مطلب رو بخونید


در تولید محتوا، شناخت و درک پرسونای مخاطب بسیار حیاتی است. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا محتوایی ایجاد کنید که واقعاً به نیازها و علایق مخاطبان مورد نظرتان پاسخ دهد. فرآیند تولید پرسونای مخاطب می‌تواند به صورت زیر باشد:

تحلیل بازار و مخاطبان فعلی: شروع به تحلیل بازار و مخاطبان فعلی خود کنید. بررسی کنید که مخاطبان شما از چه گروه‌های سنی، جنسیت، مکان جغرافیایی، سطح تحصیلات، علاقه‌ها و نیازهایی تشکیل شده‌اند.

مصاحبه و تحقیق: با انجام مصاحبه‌ها، نظرسنجی‌ها، گفتگوها و تحقیقات دقیق، اطلاعات بیشتری درباره مخاطبان خود کسب کنید. در این مرحله، سوالات متنوعی در مورد علایق، نیازها، مشکلات و ترجیحات آنها مطرح کنید.

ساخت پرسونا: بر اساس اطلاعاتی که از مخاطبان جمع‌آوری کرده‌اید و دانلود چک لیستی که برای شما تهیه کردیم پرسونای مخاطب را بسازید. این شامل ایجاد یک شخصیت خیالی کامل با نام، سن، شغل، علایق، نیازها و مشکلات است.

توصیف و تشخیص: پس از ساخت پرسونا، به دقت و به تفصیل ویژگی‌ها و مشخصه‌های آن را توصیف کنید. برای هر پرسونا، باید به دقت و با جزئیات مشخص شود که این مخاطب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌تواند به نیازها و مشکلاتش پاسخ داده شود.

ارتباط با تیم واستفاده در سازمان: پس از ساخت پرسونا، آن را با تیم تولید محتوا یا بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. این باعث می‌شود که همه اعضای تیم با پرسونای مخاطب آشنا شوند و بتوانند محتوا و استراتژی‌های مناسبی را برای آنها طراحی کنند.

ارزیابی و به‌روزرسانی: پرسونای مخاطب نباید به صورت ثابت باقی بماند. با گذشت زمان و تغییرات در بازار و جامعه، باید پرسونای مخاطب را به‌روزرسانی و اصلاح کنید تا همیشه با نیازها و علایق مخاطبان هماهنگ باشد.

به طور کلی، استفاده از پرسونای مخاطب در تولید محتوا باعث می‌شود که محتوای شما بیشترین تأثیر را بر رضایت و ارضای نیازهای مخاطبان داشته باشد و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه می توانید با دانلود چک لیست، شخصیت های خیالی که نزدیک به مشتری های ایده آل شماست را بسازید.

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید